Min nuvarande hårvårdsrutin.

Tänkte skriva ett hårvårdsinlägg nu med min nuvarande rutin. Delvis för att jag inte inkluderar så mycket hårvård och dels för att jag snart ska byta rutin. Har beställt produkter från Macadamia Natural Oil Serien. Har läst mycket om den och vill testa.
Så här kommer ett inlägg med mina nuvarande produkter. Ska försöka ta med lite vad jag tycker om produkterna. Men kommer inte göra fulla recensioner, sparar det till senare inlägg. tyvärr hittar jag inte min kamera, så ni får klara er utan bilder.

Schampo
Jag använder 3 schampon för närvarande.
The Body Shop Ginger Anti Dandruff Schampoo
Lee Stafford Hair Growth Shampoo
Lee Stafford Blinding Brunette Schampoo

Använde TBS Ginger Anti Dandruff Schampoo När det behövs mot mitt mjäll. Ett trevligt schampo som luktar svagt av ingefära.
Annars så använder jag Lee Stafford Hair growth Schampoo och Blinding Brunette Schampoo varannan gång. Gillar verkligen doften på dessa och det är bra schampon. Blinding Brunette funkar riktigt bra som färgschampo men tycker inte att Hair Growth schampot hjälper håret växa. Men är ju snarare det att det stimulerar håret och gör det starkare.

Balsam
Som balsam använder jag 2 stycken
Lee Stafford Hair Growth Conditioner
Lee Stafford Blinding Brunette Conditioner
Använder dessa efter respektive Schampo och tycker dem funkar bra. Tycker dock dem väger ner mitt hår lite. Blinding Brunette går även att använda som ett leave in balsam om man känner för det. Båda två luktar lika gott som Schampot.

Inpackning
Två inpackningar för närvarande
Lee Stafford Hair Growth Treatment, Även denna luktar underbart gott och är dessutom en riktigt bra inpackning.
The Body Shop Rainforest Moisture Hair Butter, Funkar bra som inpackning men ingen som jag sträcker mig efter ofta.

Leave In Produkter
Got2B Smooth ‘n Chic Smoothing Lotion
Denna använder jag när jag känner att det behövs eller om jag vet att jag ska locka mitt hår. Dels är den värmeskyddande och dels så hjälper den lockarna att hålla. Har då i den i fuktigt hår och låter håret torka innan jag lockar.
The Bodu Shop Beutifying Oil Denna olja har jag enbart i topparna. tar lite i händer och gnuggar ihop dem och sprider ut oljan i topparna på fuktigt hår.
Tressemmé Heat Protecting Spray Ett värmeskydd som jag sprayar i torrt hår om jag vill locka eller platta det.
Och vid dem sällsynta tillfällen som jag använder hårspray så är det Got2B Smooth ‘n Chic Smoothing Hairspray.

Ciao

Lämna en kommentar